Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789463428972 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
We kennen allemaal bedrijven die ooit zeer succesvol waren. Denk aan Nokia, Kodak en Blockbuster. Zij hebben gemeen dat grootschalige, disruptieve veranderingen niet tijdig werden gesignaleerd en verloren daarmee grip op de toekomst. Dat is deze organisaties duur komen te staan. Nu kan niemand de toekomst voorspellen, maar je kunt deze wel (systematisch) verken- nen. Dit boek laat je kennis maken met een aantal bekende en beproefde methoden van toekomstverkenning: * Scenarioplanning * Trendanalyse * Testtunnelen * Wild cards * Three Horizons * Science Fiction Prototyping * Roadmapping De verschillende methoden worden kort en begrijpelijk uitgelegd en geïllustreerd met duidelijke voorbeelden. Ook wordt duidelijk welke methode het beste past bij verschillende organisaties. Silke den Hartog - de Wilde heeft ruim tien jaar ervaring als toekomstverkenner en trainer van strategen binnen (semi)overheden en het bedrijfsleven. Dit boek is onmisbaar voor managers, strategen, innovators en andere professionals die (effectief willen) bijdragen aan de strategie en innovatie van een organisatie. Ga zelf direct aan de slag met toekomstverkenning, dan kun jij morgen het verschil maken.